ChuWi Forum»Forum Multilanguage group Français [Résolu] Pb:rotation automatique de ma tablette Hi1 ...

Follow Us

[Résolu] Pb:rotation automatique de ma tablette Hi12 avec Wind 10 KO

Close [Copy link]

fdebray|Post time:8-6-2017 01:55:52 View:151|Reply:6

Edited by Gajack at 8-6-2017 11:56

Bonjour,
Je viens d'acheter 1 tablette sous Windows 10 (le 22 juillet 2017) et après le 1er démarrage et mise à jour, je constate que la fonction rotation automatique de ma tablette Windows ne fonctionne pas. Il y a 1 problème avec le capteur "accéléromètre".

A) Informations sur ma Tablette :
- Marque / Modèles : Chuwi / Hi12
- Informations OS :
--> Edition : Windows 10 Famille
--> Version 1703
--> Version du système d'exploitation : 15063.483

B) Mon Analyse :
B.1 - Dans le gestionnaire de périphériques, le capteur de la marque "Bosch Sensortec" indique (cf. capture) :
--> Onglet "Général" : Ce périphérique ne peut pas démarrer. (Code 10).
--> Onglet "Evènement" Le périphérique ACPI\BOSC0200\1 nécessite que l'installation soit poursuivie.
B.2 - Sur le site "Support"  il y a 2 méthodes proposées  :
1) Désinstallé le pilote depuis le gestionnaire de périphérique + redémarrage de la tablette : après avoir effectué la procédure, aucun effet il y a toujours le même pb.

2) procédure indiquant 1 utilitaire de dépannage (cf. captures):
--> https://www.microsoft.com/surfac ... ndows-10&=undefined
--> Après utilisation il m'indique que la fonctionnalité est "Turn Off" et m'invite à activer la fonctionnalité en cliquant sur "Turn ON". Là, une fenêtre de gestion s'ouvre mais je ne sais pas quoi faire (cf. captures)

PS :J'ai contacté le Support Microsft mais il m'a dit de voir avec le support Chuwi. Avant de poster mon pb sur le forum, j'ai contacté le support Chuwi via
une demande de ticket http://en.chuwi.com/support/ticket.html mais je n'ai aucun retour de sa part.

PJ: Screenshots.zip

Merci d'avance pour votre aide et retour
Cdlt,
Franck
Reply

Use magic Report

Motobot| Post time 7-26-2017 11:11:40 | Show all posts
Bonjour fdebray,
Sorry for my English. Unfortunately I don't speak French.
First of all I think that your information is incomplete and somewhat strange. Your tablet had Windows 1607 out of the box. Therefore, it is impossible to update the system radically to 1703 "après le 1er démarrage". You don't give us a full report of your actions.
However, the solution to your problem is to install the drivers for the Bosch Accelerometer.

BoschAccelerometer.zip

52.93 KB, Downloads: 5

Reply Support Not support

Use magic Report

Gajack| Post time 7-27-2017 05:10:16 | Show all posts
Bonjour fdebray !

En effet le support de Chuwi répond très rarement malheureusement au tickets envoyés par les utilisateurs...

Motobot est quelqu'un de confiance tu peux essayer sa méthode, si ça ne marche pas reviens vers nous on cherchera une autre solution
Chuwi Moderator,

PM me if you have any questions ;)

Use magic Report

fdebray| Post time 7-27-2017 07:41:06 | Show all posts
Edited by fdebray at 7-27-2017 08:51

Hello Motobot and Gajack,

Thank you so much for your help, but the reinstallation of the driver from the “Motobot zip” unfortunately did not solve the problem.
Description of my actions:

A- I unzipped the zip

B- In the Device Manager:
1) I clicked on the "Bosch Sensotec" then right click "Update" then I chose the folder with the driver given by Motobot but a message told me that the best driver was already installed.
2) I uninstalled the driver by checking the "Remove driver" checkbox and restarted the tablet

C- After reboot in Device Manager:
1) The device was not recognized
2) I selected the device then right click "Update" then I chose the folder with the "Motobot driver"
3) Following the reinstallation of the "Motobot driver", there is always the same problem:
-> "General" tab: This device cannot start. (Code 10).
-> "event" tab The ACPI\BOSC0200\1 device requires that the installation be continued.

D- I looked at the event log (cf. Screenshot: Event log .jpg)

E- I also looked at "regedit" (see Screenshot: Regedit.exe):
\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AutoRotation\ There is no "SensorPresent"

PS: I confirm that at the first start of the tablet (with WiFi On) there have been several updates and successive restarts of the tablet. And I am well in:
-> edition: Windows 10 family
-> version 1703
-> operating system version: 15.063.483

OneDrive Link (ScreenShots) : https://1drv.ms/f/s!ApncQiiFOqLxsrUT98IWT0jyJ_HhsQ

Attachments : New_Screenshots.zip

Best regards,
Franck

Use magic Report

Motobot| Post time 7-27-2017 14:38:00 | Show all posts
Hello Franck,
I see the same issues with two cameras. Unicam gc2355 and Unicam ov5648. This can be seen in your screenshot.
So we can conclude that the main problem is somewhere deeper and this problem is common for PCI devices. Obviously, this is not a problem with the Bosch Accelerometer driver at all.
Either look for a problem in the PCI controller, or flash Windows 10 Creators Update as a clean install. Click
B.1.1-In the Device Manager.jpg

Use magic Report

fdebray| Post time 8-4-2017 00:00:51 | Show all posts
Hello Motobot,
Thanks again for your help . I exchanged with the seller of my Tablet and he realizes an Exchange with a new Hi12.
Best regards
Franck

Use magic Report

Gajack| Post time 8-6-2017 01:55:52 | Show all posts
Super, je peux donc fermer le thread ^^
Chuwi Moderator,

PM me if you have any questions ;)

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules