CHUWI HeroBook Pro

Salve ho un problema con il mio pc CHUWI HeroBook Pro 14,1 con installato windows. Dopo l’ultimo aggiornamento di windows effettuato ieri il pc non si avvia piu’. Schiaccio il tasto di accensione, si accende la lucina blu, mi spunta la scritta al centro nel monitor con scritto CHUWI ma dopo si spegne e si riavvia in continuazione da solo come un loop. Come posso risolevere???

Hello Giuseppe, welcome to the forum.

So far I could understand after last udpate from Windows your laptop is stuck in CHUWI simbol screen, right?

There may be some issue on the windows update. I would recommend you to use a Recovery USB Drive with Windows to try run Recovery tool and revert your laptop to previous version of windows.

Some links that may help
How to: Create a Recovery Drive for reinstalling Windows 10 - Microsoft Community
Create a USB recovery drive (microsoft.com)
How to Revive Windows With a Recovery Drive | PCMag

Since you cannot enter Windows, you may try create recovery media using another laptop with Windows 10.

Regards,

Ciao Coyotefert e grazie per la risposta. Credo non sia dovuto a windows, appena accendo il pc dopo massima 5 secondi il pc si spegne. Se provo ad attaccare il pc all’alimentatore e provo ad accendere dopo 5 secondi si spegne e dopo si riaccende da solo e continua cosi’.

ok ho scoperto il problema, è la tastiera. Ho smontato il pc, schiaccio il tasto dell’accensione e stacco immediatamente la piattina della tastiere, il pc funziona perfettamente senza naturalmente la tastiera. Adesso il problema sia dovuto al tasto di accensione. e come se rimanesse incantato. Ho notato che per cambiare la tastiera è molto complicato in quanto credo si integrata nella scocca. Qualche consiglio da darmi ulteriore?

Hello Giuseppe84,

You may try revert your laptop for previous Windows Version before last update. If this does not work, if you laptop is still under warranty, I would recommend to reach contact@chuwi.com.

This may be some defect issue in the keyboard covered by warranty.

Regards

Grazie per la risposta. Purtroppo il notebook non è più in garanzia. Non so come fare.

It’s a common problem. Everyone having Herobook Pro faces this problem in months of use. There’s something wrong when in mass production while manufacturing… Contact Chuwi directly to see what response you get. The whole world is expecting this answer too… Please and thank you so much…

It has got nothing to do with updates. It’s a keyboard issue. Keep on pressing F7 then you will get back into your account. The point is…who can help you do this cuz you can’t be physically attached to the laptop lifelong…?

Thanks BLinChuwi

Contact support@chuwi.com with your case.

Regards
ML