Is this email real/official Chuwi support ? support@chuwi.com

Hello,

Sine 2 months I returned my Chuwi Core 4th to a Germany address (I’m french) because the Chuwi support asked me to do this. The PC arrived to the address but I don’t have any news now.

They are no more responding to my emails… The contact email is support@chuwi.com.

Is the official email for Chuwi support ?

They asked me to return the PC to :

Othello-CW-Shopify-#18636
Kiesel str 3-5
51371 Leverkusen
Germany
0049-2173-9938623

Is it real Chuwi address ?

Maybe @ChuwiSpainSupport can help me please :slight_smile:

Thank you in advance for your answers,
Contrec

I will ask tomorrow to my colleague dont worry. Give me the model and serial number of your computer and the email from which you wrote to us

Hello,

Thank you for your answer @ChuwiSpainSupport just sent you direct message with elements. I will follow the story on this thread, thank you for helping us.

Contrec

Hello,

They answered me this message :

“We are sorry to tell that your device related to motherboard issue and needs to be sent to China for further repair.
It is on the way back to us in Hong Kong, China. Please allow some more weeks for the process.
Thank you for your understanding and patience.”

Because they have to bring back to China for further repair (from Germany to China)

So I think I will have to wait, but I hope it will not take 4 months like I saw in another thread…

I asked them to send me new one and keep mine to be faster…

Contrec

From Germany to HK will take around 2 weeks to arrive.In this case when is something super complicated , its sent to Hk, yes. I am sorry, but if time pass,you can @ me and i will ask here how is going,

Bonjour,
Je suis dans la même situation que vous, je dois renvoyer mon mini PC qui a un défaut et en me renseignant sur l’adresse où l’envoyer je suis tombé sur le forum.
Pouvez-vous me dire où ça en est pour vous ? Avez-vous récupéré votre PC depuis ?
Merci pour votre retour, à bientôt!
Margaux

Bonjour Margaux,

Oh non je ne l’ai pas encore récupéré, le process SAV est super long. Voilà les dernières news qu’ils m’ont envoyé hier justement suite à une demande de ma part :

“Sorry, your order still under the process of returning to Hong Kong, China and may take more time to complete the repair (1-2 months).
Your patience is much appreciated.”

Pour une requête initiale lancée le 30/12/2023. Si je respecte ce qu’ils me disent on passe de Janvier 2024 à Juin 2024 soit 6 mois pour réparer le PC… Mais pas le choix maintenant il est parti en SAV…

Le mieux avant tout envoi est de leur écrire, ils vous donneront la marche à suivre. Si la réparation est “facile” ils le font à partir d’un atelier en Allemagne, si ce n’est pas le cas (comme moi) ça repart en Chine et + 2 mois d’attente…

En espérant aider !

1 Like

Merci beaucoup pour votre retour :slight_smile:
Nous avons lancé la procédure en début d’année et nous venons d’avoir la marche à suivre pour le retour en Allemagne. Nous allons prier pour nos colis ! :joy:
Merci encore! Bonne soirée